סדנא חדשה – טיפול סנסורי במסגרת הקלינית: למי? מתי? ואיך?

מטרות הקורס:

הקניית בסיס תיאורטי לגישות טיפול סנסוריות – הרחבת מושגים בסיסיים והעמקת הידע הקיים.
הבנת חשיבותן של המערכות הסנסוריות בהתפתחות סכמת הגוף, התפיסה החזותית, והמיומנויות המוטוריות, הקוגניטיביות והחברתיות-רגשיות.
לימוד מושגים מרכזיים כגון רמות עוררות, קשב ורמת פעילות, שליטה מוטורית, פרקסיס וקואורדינציה.
זיהוי ליקויים בעיבוד החושי – הכרות עם האבחנות השונות והשלכותיהן על תפקוד הילד והמבוגר בחיי היום-יום.
היכרות עם עקרונות הטיפול הסנסורי במסגרת הקלינית – ניתוח גרייה, שימוש בציוד מותאם והשפעת הגרייה על רמות העוררות.
פיתוח חשיבה קלינית המלווה את ההחלטות הטיפוליות של המרפאה בעיסוק.

 

תוכנית הקורס:

יום 1 – 20/4/25 (יום א') – פגישה סינכרונית

נושא: מבוא לעיבוד חושי ומערכות סנסוריות
🔹 09:00–10:30 – מושגים בסיסיים בעיבוד חושי: מערכות המשתתפות באינטגרציה סנסורית והשפעתן על התפתחות הילד.
🔹 10:30–10:45 – הפסקה
🔹 10:45–12:15 – המערכת הטקטילית: תיאור נוירו-אנטומי ופיזיולוגי, השפעתה על תפקודים בסיסיים, וויסות רגשי והתנהגותי.
🔹 12:15–12:30 – הפסקה
🔹 12:30–14:00 – המערכת הפרופריוצפטיבית: תיאור נוירו-אנטומי ופיזיולוגי והשפעתה על מערכות אחרות, מיומנויות מוטוריות וויסות התנהגות.


יום 2 – 27/4/25 (יום א') – פגישה סינכרונית

נושא: השפעת המערכות הווסטיבולרית, האורלית והאוטונומית על התפקוד
🔹 09:00–10:30 – המערכת הווסטיבולרית: תיאור נוירו-אנטומי ופיזיולוגי והשפעותיה על מערכות אחרות, פיתוח תפקודים מוטוריים וויסות התנהגות.
🔹 10:30–10:45 – הפסקה
🔹 10:45–12:15 – המערכת האורלית והאוטונומית: השפעות על מערכות אחרות וויסות רמות עוררות.
🔹 12:15–12:30 – הפסקה
🔹 12:30–14:00 – ליקויים בעיבוד החושי (SPD): הפרעות בוויסות סנסורי (SMD) – תיאור קליני והשפעות על תפקוד הילד.


יום 3 – 6/5/25 (יום ג') – פגישה פרונטלית (במרחב קליני עם ציוד סנסורי)

נושא: התנסות מעשית בגרייה סנסורית ושימוש בכלים קליניים
🔹 09:00–10:30 – גרייה מווסתת לעומת גרייה אבחנתית: ניתוח ציוד סנסורי והתגובות אליו.
🔹 10:30–10:45 – הפסקה
🔹 10:45–12:15 – שימוש בגרייה טקטילית במסגרת הטיפולית: התנסות, השלכות ומאפיינים.
🔹 12:15–12:45 – הפסקת צהריים
🔹 12:45–14:15 – שימוש בגרייה ווסטיבולרית ופרופריוצפטיבית במסגרת הטיפולית: התנסות, השלכות ומאפיינים.
🔹 14:15–14:30 – הפסקה
🔹 14:30–16:00 – שימוש בגרייה אורלית: ניתוח כלים והשפעתם. התאמת סביבה לטיפול חושי.


יום 4 – 13/5/25 (יום ג') – פגישה סינכרונית

נושא: ליקויים בעיבוד החושי והשפעתם על תפקוד
🔹 09:00–10:30 – ליקויים בהבחנה סנסורית (SDD) והשפעתם על תפקוד הילד.
🔹 10:30–10:45 – הפסקה
🔹 10:45–12:15 – התפתחות הפרקסיס והשפעתו על משחק הילד.
🔹 12:15–12:30 – הפסקה
🔹 12:30–14:00 – ליקויים מוטוריים על בסיס סנסורי (SBMD): דיספרקסיה וליקויים פוסטורליים – תיאור קליני והשפעתם על מיומנויות הילד.


יום 5 – 18/5/25 (יום א') – פגישה סינכרונית

נושא: אבחון ליקויים בעיבוד החושי ודרכי טיפול
🔹 09:00–10:30 – קווים מנחים לאבחון ליקויים בעיבוד הסנסורי.
🔹 10:30–10:45 – הפסקה
🔹 10:45–12:15 – הצגת תיאור מקרה של ילד עם קשיים בוויסות חושי (SMD): רקע, סיבת הפניה, עבודה קבוצתית ודיון.
🔹 12:15–12:30 – הפסקה
🔹 12:30–14:00 – סקירת שיטות טיפול בילדים עם קשיים בוויסות חושי: כלים קליניים לרשות המרפאה בעיסוק.


יום 6 – 27/5/25 (יום ג') – פגישה פרונטלית

נושא: חשיבה קלינית ויישום טיפולי
🔹 09:00–10:30 – הצגת תיאור מקרה של ילד עם קשיים מוטוריים על בסיס סנסורי (SBMD): רקע וסיבת הפניה, עבודה קבוצתית ודיון.
🔹 10:30–10:45 – הפסקה
🔹 10:45–12:15 – שיטות טיפול בילדים עם קשיים מוטוריים על בסיס סנסורי וקשיים בהבחנה סנסורית: כלים טיפוליים למרפאה בעיסוק.
🔹 12:15–12:45 – הפסקת צהריים
🔹 12:45–14:15 – חשיבה קלינית בקרב ילדים עם קשיים בעיבוד חושי: התלבטויות ושאלות בהתאם למסגרת הטיפולית.
🔹 14:15–14:30 – הפסקה
🔹 14:30–16:00 – הצגת תיאור מקרה מסכם וסיכום הקורס.

הרשמה לקורס

במידה והינך חברה בעמותה והמערכת אינה מזהה אותך ככזו, עלייך לערוך את פרטי ההרשמה בבאנר המצורף ולאחר מכן לבצע הרשמה לקורס.

תשלום הרשמה לקורס

אירעה שגיאה, נא לנסות שוב מאוחר יותר.

תפריט נגישות